تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/18 - 14:45
کد خبر: 469553

این روزها ویراستی، نسخه‌ توئیتر ایرانی کاربران زیادی جذب می‌کند؛

حضور پرشور کاربران در توئیتر ایرانی/ کدام یک از مسئولین در ویراستی حضور دارند؟

حضور پرشور کاربران در توئیتر ایرانی/ کدام یک از مسئولین در ویراستی حضور دارند؟

«ویراستی» شبکه اجتماعی تازه وارد ایرانی است که لوگو و فضای داخلی برنامه‌ شباهت زیادی به توئیتر دارد. سازنده این شبکه اجتماعی در ایران همان سازنده‌ «پیام‌رسان گپ» است. این شبکه بعد از محدودیت‌های اینترنت، فیلتر واتساپ و اینستاگرام آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «ویراستی» شبکه اجتماعی تازه وارد ایرانی است که لوگو و فضای داخلی برنامه‌ شباهت زیادی به توئیتر دارد. سازنده این شبکه اجتماعی در ایران همان سازنده‌ «پیام‌رسان گپ» است. این شبکه بعد از محدودیت‌های اینترنت، فیلتر واتساپ و اینستاگرام آغاز به کار کرد.

ویراستی، نسخه‌ توئیتر ایرانی

ویراستی(virasty) شبکه اجتماعی جدید ایرانی کوتاه‌نویسی است که چند ماهی است شروع به فعالیت کرده است. لوگو، رنگ فضای داخلی، رابط کاربری ویراستی شبیه به شبکه اجتماعی توئیتر است که کاربران از آن به عنوان توئیتر ایرانی یاد می‌کنند.

این شبکه‌ اجتماعی بعد از اعمال محدودیت‌های اینترنت و فیلتر واتساپ (whatsapp) و اینستاگرام (instagram) در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ و درپی رخدادهای بعد از فوت امینی آغاز به کار کرد. همچنین شروع جذب کاربران ویراستی با درخواست مدیران و بعضی از نمایندگان مجلس برای ورود کاربران به پلتفرم‌های داخلی همزمان شده بود.

امکانات ویراستی

در ویراستی انواع رسانه با فرمت‌های مختلف مانند عکس، فیلم و لوکشین (مکان) را می‌توان به اشتراک گذاشت. زبان فارسی و انگلیسی تنها زبان‌های این شبکه‌ اجتماعی ایرانی هستند. ویراستی در کافه بازار بیش از۲۰ هزار بار (تصویر۱) و در مایکت بیش از ۲۷ هزار مرتبه (تصویر۲)دانلود شده است که در زیر قابل مشاهده است.

ویراستی از نظر رابط کاربری به توئیتر شباهت زیادی دارد. همان‌طور که در تصاویر زیر می‌بینید مطالب ویراستی مثل توئیتر نمایش داده شده و امکان کامنت و بازنشر (مشابه ریتوییت) نیز وجود دارد. همچنین کاربر می‌تواند با ایموجی‌ها (شکلک) به مطالب دیگران واکنش نشان دهد این ویژگی جایگزین لایک طراحی شده است.

در این پویش مجازی چه افرادی حضور داشته‌اند؟

این شبکه‌ اجتماعی ایرانی همین ابتدای کار با استقبال مسئولین مختلفی دولتی، لشکری و نمایندگان مجلس همراه شده است. با ایجاد چنین ظرفیتی نیز از دیگر مسئولین انتظار می رود اگر تاکنون موفق به ارتباط با مردم در این شبکه اجتماعی ایرانی نشده اند حساب های خود را در شبکه های اجتماعی خارجی که سال هاست فیلترند و از دسترس عموم مردم خارج هستند رها کرده و از ظرفیت های شبکه های اجتماعی داخلی مانند ویراستی استفاده کنند.

مردم با استقبال خوبی که از این برنامه ایرانی داشته اند انتظار دارند مسئولین نیز به آن ها بپیوندند و حداقل در کنار حساب های خارجی که فیلترهستند در شبکه های اجتماعی داخلی مانند ویراستی نیز حساب داشته باشند. از طرفی حضور مسئولین در چنین پلتفرم هایی نیز باعث رونق مطالبات مردمی از مسئولین می شود.

از این رو در ادامه به معرفی مسئولین مختلفی پرداختیم که باحضور در این پلتفرم ایرانی از ویراستی حمایت کرده و در جمع مردم ایران حضور پیدا کردند. از طرفی این گزارش کمک می کند تا مردم با مسئولینی که تاکنون اضافه شدند آشنا شده و مطالبات، انتقادات و پیشنهادات خود را بهتر ارائه دهند.

کدام یک از مسئولین رده بالای دولتی به ویراستی پیوست؟

باوجود اینکه برخی مسئولین ماه هاست در ویراستی حساب دارند اما حضور وزیر ارتباطات و پس از آن دعوت از سایر مسئولین به خصوص وزاری کابینه دولت رئیسی باعث شده است مسئولین دولتی به خصوص وزرای دولت یکی پس از دیگری به آن بپیوندند.

از این رو میتوان به مسئولینی چون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر نفت، معاون اجرایی رئیس جمهور و سخنگوی دولت و برخی معاونین وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان  اشاره کرد که در ادامه می‌توانید صفحات آن ها را مشاهده کنید. (قابل ذکر است ممکن است کسانی باشند که از چشم خبرنگار ما بازمانده باشد.)

 

 

 

 

 

 

 


حضور پرشور نمایندگان مجلس در ویراستی

شاید بتوان گفت نمایندگان مردم اولین گروهی از مسئولین کشوری بودند که در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند نمایندگان از جمله علی خضریان، نصرالله پزمانفر، حسن شجاعی، عباس مقتدایی و ... در این پلتفرم ایرانی حضور پیدا کرده و با مردم تعامل دارند. (قابل ذکر است ممکن است کسانی باشند که از چشم خبرنگار ما بازمانده باشد.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علاوه بر مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس برخی مسئولین غیردولتی و لشکری از جمله عضو مجمع تشخیص مصلحت، رئیس صدا و سیما و فرمانده نیروی زمینی سپاه از این پلتفرم داخلی حمایت و حضور پیدا کردند. (قابل ذکر است ممکن است کسانی باشند که از چشم خبرنگار ما بازمانده باشد.)

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top